SZÉLRÓZSA REGATTA

"VIP" TAGOKNAK

HÍRLEVÉL



HTML formátum?

Rendezvényeink és melyeket segítjük

 

SZENT ISTVÁN VITORLÁZÓ NAPOK, 2016


OTP SAILING DAY, CSAPATÉPÍTŐ PROGRAM, 2014

Bizonyított tény, hogy a csapatmunka nagyban szerepet játszik egy csoport sikerességének fokozásában. A csoport számára sokat jelent a munkatársak szaktudása, felkészültsége, azonban a hatékonyság megtöbbszöröződik, ha az egyének a csapatépítés folyamatában csapattá érnek, és egymást segítve, kreatívan tevékenykednek a csoport sikerének érdekében. A csapatépítés célja, hogy segítsen felfedezni, kifejleszteni és hasznosítani a munkatársakban nyugvó, kihasználatlan képességeket, amelyek a továbbiakban segíteni fogják a rejtett lehetőségek feltárását.

A Testnevelési Egyetem pszichológiai tanszékének vezetője Dr. Kiss Jenő (kedves tanárom sajnos már nincs közöttünk) mondta többször: „Képességeink összessége vagyunk Mi magunk. Személyiségünk külső burka maga a viselkedésünk.

Kérje ajánlatunkat >>>


PLASTIK REGATTA, SZAKMAI REGATTA, 2011 óta

A mára már hagyományosnak mondható Plastik Regatta elnevezésű, a műanyagipari szakmának kiírt megmérettetés, 7. futamát könyvelhette el.



A verseny hivatalos oldala: www.plastikregatta.hu

 

SZÉLRÓZSA REGATTA, TÓKERÜLŐ AMATŐR VITORLÁS TÚRA, 2013 óta

A verseny alapgondolata az, hogy olyan vitorlázóélményt nyújtó program kiírását hozzuk létre, mely kifejezetten az amatőr vitorlázók sportteljesítményéről szól, kihasználja a Balaton adottságait, és kellő kihívást és kalandot is hordozzon magában. Azoknak a Vitorlázóknak, kezdőknek és haladóknak kiírt megmérettetés, akik kíváncsiak saját és csapatuk teljesítőképességére. Azoknak is, akik frissen szerzett képesítéssel szeretnék megmérettetni magukat, és akik nem a szoros keretek közötti sporteseményt részesítik előnyben, hanem a szabadon való vitorlázás öröméért szállnak vízre. A versenykiírás fő célja, hogy megkísérelje bevonni a balatoni vitorlás sport életbe azon hajósokat, akik eddig kívülállóként tekintettek a vitorlásversenyek világára. A vitorlás sport tradíciója, a sportolás lehetőségének fenntartása szervezett keretek között mindenki számára, előítélettől mentesen, és az esély-egyenlőséget is szem előtt tartva. A túra lényege, hogy 48-60 órán belül megkerülje a Balatont a nevező egység. Öt hónap áll rendelkezésre mindenkinek, hogy egy szabadon választott időpontban, a Balaton bármelyik kikötőjéből rajtolva, és oda vissza is érkezve ezt megtegye.

A verseny hivatalos oldala: www.szelrozsa.info


TENGERI ERŐPRÓBA, minden évben

 

A 2017-es nyár nálunk 1 vitorlás túrát jelent az adriai tengeren. Májustól - szeptemberig valamelyik hónapban egy hetet. Túránk lényege, hogy eltávolodjunk a parttól és dalmát szigetközi életbe cseppenhessünk, pár napot eltöltve a helyi életritmus üteme szerint. A túrák átlagban napi 40 km-esek egy napközbeni megállóval egy öbölben vagy városi kikötőben. Éjszakázás városi kikötőkben, marinában, esetleges választható opciónként csendes nyugodt öbölben. A túrán használatos hajók 4 kabinosak, mivel a komfortérzet az egyik legfontosabb kritériuma az egy hétnek.

 

A túraútvonalak áttekintése az alábbi térképen >>>

 

Milyen hajót válasszunk a túrára? Ez az első kérdések között van, mikor nekiindulunk egy ilyen jellegű szervezésnek.

  • A vitorlás több jellemzője közül az első legfontosabb a kabinszám, azaz a hajó befogadóképessége.
  • Van-e rajta külső zuhany, hogy lemoshassuk magunkról a sót miután úsztunk egyet.
  • Hány db tisztálkodó helység van
  • Van-e boci a hajóhoz ( ez az a kicsi gumicsónak, mellyel kievezhetünk/motorozhatunk a partra, ha horgonyon állunk.
  • Van-e rajta bimini top ( cockpit feletti napvédő )
  • Van-e rajta bemeneti esővédő
  • Mennyi a bérleti díja 1 hétre, és milyen évjáratú

Ezek a legfontosabbak, melyekkel rendelkezni kell egy vitorlásnak, hogy a kellő komfortérzetünk meglegyen. A hajó mérete pedig meghatározza a sebességét, a kabinok a salon és a cockpit méretét. A mi javaslatunk 4 főig választhatunk 34 lábas hajót (1 láb 33 cm), ennél több személynél már nagyobbakat 10 főnél 50 lábasnál ne béreljünk kisebbet, mert ValóVilág-os feelinget kapunk. A típus szinte mindegy.

 

 

A túraútvonalak megválasztásánál, melyet a csapat közös konszenzus alapján jelöl ki, fontosnak tartjuk, hogy mindig legyen B és C variáció is, mivel az időjáráshoz kell majd igazítanunk a tervezetet. A vitorlázás sajátságos ritmusát a szél ritmusa igyekszik meghatározni, és ez lesz az a sajátosság mely jellemzi túráinkat. A résztvevők irányíthatják a hajót, de ha éppen nincs kedvük hozzá a skipper elvezeti azt. A csapat így mindig tudni fogja, hogy mikor mi fog történni, mikor érjük el a partot és melyik kikötőben, öbölben fogunk éjszakázni, mivel ez az időrendiség fontos a hajónaplónak is.

A túraútvonalak megválasztásánál, melyet a csapat közös konszenzus alapján jelöl ki, fontosnak tartjuk, hogy mindig legyen B és C variáció is, mivel az időjáráshoz kell majd igazítanunk a tervezetet. A vitorlázás sajátságos ritmusát a szél ritmusa igyekszik meghatározni, és ez lesz az a sajátosság mely jellemzi túráinkat. A résztvevők irányíthatják a hajót, de ha éppen nincs kedvük hozzá a skipper elvezeti azt. A csapat így mindig tudni fogja, hogy mikor mi fog történni, mikor érjük el a partot és melyik kikötőben, öbölben fogunk éjszakázni, mivel ez az időrendiség fontos a hajónaplónak is.

 

Az Adria főbb nevezetességei címszavakban:

  • Kornatok Nemzeti Park, A mintegy 140 lakatlan sziget és sziklazátony alkotta Kornati - szigetvilág a tenger és kőszirtek igazi labirintusa, amely magas sziklafalairól és szokatlan domborzati formációkról ismert. A Kornati - szigetekre érkező utast már első pillantásra megbabonázza a napsütésben hófehéren kiemelkedő karsztvidék és a tenger megnyugtatóan hűvös kékségének ámulatba ejtő összjátéka.
 
  • KRKA vízesés, Nemzeti Park, Krka folyó hosszú útján több helyen keskeny szurdokvölgyeken és látványos zuhatagokon halad keresztül, míg Šibenik közelében eléri a tengert. A folyó és környéke Skradin közelében, mindamellett hogy igen látványos, sok különleges természeti képződményt is tartogat a hozzáértő látogatónak. Nemzeti park Krka - mely egy természeti csoda, számos folyókkal és 12 vízesésekkel. Roski vízesés hosszúsága 650m, melynek vize 27m magasságból zuhan. Itt építették ki az első áramfejlesztőt, mely mái napig elektromos energiával látja el a környéket. Egyes vízimalmok (búza és kukorica őrlők) a mai napig is működnek.
 
  • Brijuni Nemzeti Park, 14 szigetből áll, területét 1983-ban nyilvánították nemzeti parkká. A két legnagyobb szigete a paleolitikum óta lakott. A római időkben arisztokraták építették ide villáikat, majd egyházi közösségek telepedtek meg itt. 1332-ben a malária miatt váltak lakatlanná, de a következő évszázadokban ismét betelepültek az emberek, mivel a kőfejtőkbe jöttek dolgozni az emberek. A 19. század végén a tiroli iparmágnás,Paul Kupelwieser megvásárolta a szigeteket. A II. világháború után Tito marsall nyári rezidenciáját itt építették fel, s az államfők itt is látogatták őt. Tito sok egzotikus állatfajt ajándékozott a szigeten létrehozott szafariparknak, s az állatok zöme az idelátogató államfők ajándéka volt. A parkban sok az őshonos állat is, melyek szabadon élnek: dámvad, muflon, őz, üregi nyúl, páva és hozzávetőlegesen 200 madárfaj is.A Brijuni-szigetcsoport az Isztria nyugati partszakaszán fekvő szigetcsoport, amely tizennégy kisebb-nagyobb szigetből áll. Ezek közül a Veli Brijun és a Mali Brijun sziget látogatható. A szigetcsoportot 1983-ban nyilvánították nemzeti parkká.
    Az éghajlati adottságoknak köszönhetően már a kőkorszakban is lakott terület volt, majd Kr.e. az első században a Római Birodalomhoz tartozott, melynek nyomait a szigetek mai napig megőrizték (római kori paloták romjai, szentélyek, kikötők). A VI. és VII. században a Bizánci Birodalomhoz kerül, ami szintén értékes építészeti remekekkel gazdagította a szigeteket. 1815-ben az Osztrák-Magyar Monarchia fennhatósága alá került. 1893-ban egy bécsi üzletember, Paul Kupelweiser megvásárolja a Brijuni-szigetcsoportot és elit üdülőhellyé alakítja át. Ekkor még csupán az arisztokrata társadalom kiváltsága lehetett a brijuni nyaralás. Az I. világháború után Olaszországhoz csatolták, majd a II. világháborút követően Jugoszláviához kerül. Josip Broz Tito (Jugoszlávia egykori miniszterelnöke) itt rendezi be magánrezidenciáját. Az ő idejében számos államfő és híresség fordul meg a Brijuni-szigeteken. Ma itt találhatóak a horvát hadsereg nyaralói, illetve elszigetelten néhány luxusbirtok. Kifejezetten ajánlott megtekinteni az ókori épületmaradványokat, a ferkicki romokat.
  • Bisevo sziget, Kék barlang

  • és az eldugott kis öblök egy-egy éteremmel......

 

Miután valaki bele kóstol és beleszeret a vitorlás sport szépségeibe, és bevitorlázta a Balaton közel 600 nkm-ét, érdekelni kezdi a nagyobb vizek határtalansága. Az adriai tenger tökéletes helyszíne, e kíváncsiság kielégítésére és fenntartására évtizedekig. Több mint 1200 sziget, roppan tagolt partszakasz, hosszú vitorlázó idény jellemzi. Ezek a jellemzők teszik lehetővé, hogy számtalan túra útvonalat járhatunk be vitorlázásaink során.

Cégünk bevitorlázta az adriai tengert, a legészakibb Piran-tól, egészen  a Kotori öbölig. a 2015-ös idényben újra vízre szállunk, és 3 túrát szándékozunk megszervezni, melyben érintjük a Adria legszebb részeit. Részletes tervből az első lépés megvan. Zadar-t és Murter szigetét választottuk anyakikötőinknek, innen két nemzeti park is "karnyújtásnyira van", és sok sziget biztosítja az eltávolodást a parttól.

Balatoni vitorlazas